یادداشت
گفتگو و گزارش

 برگزاری نشست مسئولین استانی کنگره ملی شهدا با هنرمندان گچسارانی

در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ جلسه ای با حضور کانون های فرهنگی، هنری، تشکلهای مردمی و هنرمندان در حسینیه ثارالله شهر گچساران برگزار شد

 برگزاری نشست مسئولین استانی کنگره ملی شهدا با هنرمندان گچسارانی

اَفتونیوز| در راستای کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ جلسه ای با حضور کانون های فرهنگی، هنری، تشکلهای مردمی و هنرمندان در حسینیه ثارالله شهر گچساران برگزار شد.

نشست مسئولین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد با هنرمندان رشته های مختلف هنری و کانونهای فرهنگی وهنری  و مذهبی مساجد در شهرستان گچساران برگزار گردید.

در این نشست، دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی شهدا، سرهنگ نجاتی به نقش مردم و تشکل های مردمی در پدید آمدن انقلاب اسلامی و همچنین نقش مردم و گروه ها در دفاع مقدس، به خصوص حضور قهرمانانه و همه جانبه مردم خوب شهرستان گچساران اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست به تبیین اهمیت برگزاری کنگره ملی شهدا در کشور پرداخت و گفت: باتوجه به اهمیت کنگره ملی شهدا تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت تمامی شهرستان و هنرمندان نهایت بهره و استفاده را ببریم.

اورنگ نارکی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم به کار خواهد گرفت و با برگزاری جلسات، نمایش های خیابانی ، نمایشگاه‌های مختلف و … در گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف تعیین شده خواهد برداشت.

نارکی بیان کرد:این ویژه برنامه ها، از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ شهدا خط قرمز همه مردم هستند. بنابراین از همه هنرمندان، فرهنگ‌وران و کسانی که توانایی ایده‌پردازی یا همکاری دارند، درخواست می‌کنیم تا ما را در برگزاری هرچه بیشتر این رویدادها برای بازخوانی، شناسایی و شناساندن شهدا یاری دهند.

سخنگوی کنگره شهدا هم در این نشست گفت: از سال ۱۴۰۱ به حول و قوه الهی برنامه ریزی سیاستگزاری و تهیه و تدوین برنامه های کنگره شهدا با هم اندیشی از نخبگان فرهنگی انجام شد و در این برنامه ها که قریب به ۳۵ هزار بوده ۲۵۰۰ یادواره ۲۰ یادواره ویژه ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و تخصصی و قشری صدها فیلم گناه..انیمیشن…موشن گرا فی …کلیپ …تئاتر …سرود ..نمایشهای خیابانی و….پیش بینی شده است که بخشهای عمده آن در حال تولید هستند.علی زاده ادامه داد: رویکرد برنامه های دومین کنگره شهدای استان فرهنگی و هنری است و انشالله بنا است تعداد ۵۰ جلد کتاب و کتاب چه در خصوص شهدای گرانقدر تهیه شود.وی ادامه داد:نصب المان شهدا …نصب تصاویر شهدای عزیز در ابعاد مختلف در سطح شهر های استان و معابری بین شهری از جمله برنامه های کنگره شهدا خواهد بود.

در این نشست صمیمی مسئولین وهنرمندان نسبت به برگزاری این کنگره با نگاه فرهنگی وهنری و اجرای برنامه های هنری با محتوای ایثار وشهادت واینکه یک فضای فرهنگی محور در برگزاری این کنگره ایجاد گردد.و هنرمندان به عنوان بازوان توانمند وفعال در ایجاد این بستر فرهنگی حضور پررنگ داشته باشند و آثار خود را با محوریت شهدا، جانبازان،آزادگان و ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد در هشت سال دفاع مقدس تولیدو به نسل جوان ارائه نمایند گفتگو شد.

همچنین تصمیم گرفته شد: جلساتی در سطح شهرستان گچساران، برای رسیدن به نکات مطلوب و تهیه برنامه های هنری و مناسب در جهت ترویج فرهنگ شهید و شهادت و تبیین برنامه های کنگره شهدا، برنامه ریزی شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها